Geoblog.pl    zuzkakom    Podróże    Wietnam Vietnam Вьетнам ... i dalej!    O przygotowaniach/tranzyt

O przygotowaniach/tranzyt

Polska, Warszawa

Krótko, i raczej dla tych, którzy się wybierają na dłużej:

Wiza
Promesa wizy do Wietnamu na 3 miesiące, wielokrotnego wjazdu – 250 zł przelewem do biura pośrednictwa i 50 dolarów na lotnisku

Loty
Poznań-Warszawa OLT Express 149 zł (w jedną stronę)
Warszawa-Moskwa-Ho Chi Minh City 1732zł (w jedna stronę)

Ubezpieczenie
PZU, koszty leczenia i następstwa nieszczęśliwych wypadków 784 zł na pół roku
EURO26 sport extreme 136 zł

Przewodniki
Wybór jest spory, również po polsku, ale zgodnie z cytatem, który często tata przytacza „lepszy stary wróg niż nieznany”, zdecydowałam się na LonelyPlanet: Vietnam oraz South Asia on a shoestring 130zł za oba, oczywiście przez internet

Rzeczy różne, które na podstawie pobytu w Cartagenie uważam za wysoce przydatne w klimacie gorącym i wilgotnym oraz ogólnie w podrózy
Ręcznik szybkoschnący ok.40zł
Tarka do pięt ok.4zł
Krople do oczu (takie z data przydatności 6 miesięcy od momentu otwarcia) ok.36zł
Nić dentystyczna (absolutna konieczność przy owocach typu mango, ananas, oraz wszelkich kleistych substancjach z mączki kukurydzianej, więc zakładam, że przy diecie ryżowej również)
Octenisept (do dezynfekcji niezliczonej masy otarć i zadrapań spowodowanych nieustannym chodzeniem w sandałach po kiepskiej jakości chodnikach) 500ml ok.40zł
Przewygodne obuwie – tutaj lepiej nie szczędzić pieniędzy, wygoda stóp i kolan jest ich warta; ja zakupiłam sandały Clarks 330zł
Netbook (zamiast mojego wielkiego laptopa); lekki i wydajny, idealny na podróż ok.1200zł (myślałam o używanym, ale nie potrafię szukać takich rzeczy)
Karta pamięci San Disk 32 Gb prędkość zapisu 45mb/s ok. 136zł (przez internet)

I w tym miejscu chciałabym serdecznie podziękować rodzicom, bez których nie dałabym rady i wyjazd ten byłby niemożliwy!!! :*